Köpvillkor

Alla beställningar stora som små är välkomna!

Priserna som anges är i svenska kronor och inkluderar moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och frakt.

När du har gjort en beställning får du en orderbekräftelse till den e-postadress du angivit. Om en vara har längre leveranstid än normalt återkommer vi till dig via e-post.

Observera att om en vara på nätet har tagit slut så ring gärna innan om du hade tänkt att besöka butiken i Bräkne-Hoby för en viss vara.

 Leveranser:

Leverans av dina varor sker normalt inom 2-5 arbetsdagar med reservation för slutförsäljning. Om vi inte kan hålla leveranstiden meddelar vi detta så snart som möjligt till angiven e-postadress. Vid beställning av uppsydda gardiner återkommer vi på mail med beräknad leveranstid. 

Leverans

Vi skickar våra paket med Schenker. Vid mindre brev kommer det direkt hem till dig men det som inte får plats i en brevlåda skickas till ditt närmaste ombud.

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är 69 kr  inklusive moms inom Sverige. Stora, skrymmande varor kan ha särskild frakt och i så fall framgår det vid varje vara i e-butiken. 

Hämta själv

Självklart kan du också kostnadsfritt hämta dina varor i vår butik, Häradsvägen 11 i Bräkne Hoby. Vi gör i ordning din beställning så den finns klar att hämta när du önskar.

Leverans till utlandet

Kontakta oss för prisuppgift

Paketinslagning

Du kanske ska ge bort din beställning som present. Informera oss så gör vi en paket utan extra kostnad. Om du vill kan vi ju skicka paketet direkt till mottagaren av presenten. Skicka ett mail till oss med kontaktformuläret på beställnings-sidan och tala om dina önskemål. Eller maila oss på info@linslojden.se och ange ditt ordernummer.

Betalning


Du kan välja om du vill betala med kort, faktura eller betala in på vårt bg 5079-0609 innan leverans .För faktura tillkommer en avgift på 29kr. Kort eller Bg inga avgifter.

 

Ångerrätt

Du kan retunera varan i sin orginalförpackning inom 14 dagar. ( Butiken har öppet köp 5 dagar och bytesrätt 10 dagar). Du står själv för returavgiften. Tyg och mattor på metervara återtages ej. Ej heller uppsydda gardiner eller andra ateljesydda produkter.

 

Transportskada

Kontrollera ditt paket när du hämtar det hos ditt ombud. Om du upptäcker att paketet är transportskadat ska detta omedelbart anmälas till info@linslojden.se

Retur och byte

Du har full rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har mottagit varan. Om du önskar returnera eller byta en vara står du själv för returfrakten tillbaka till oss. Varan måste dock vara hel, oanvänd och i sin originalförpackning för att du ska få returnera den. När vi får din retur kontrollerar vi den och om allt är i sin ordning sätter vi in pengar på ditt konto. Vi återbetalar endast värdet på varan, ej frakt och ev. avgifter i samband med köpet. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Om vi mot förmodan har skickat fel vara till dig står vi självklart för returfrakten.

Skicka aldrig din retur som ett postförskott eller som ett efterkrav. De utlöses ej av oss.

Observera att vi inte har öppet köp eller bytesrätt på beställningsvaror eller nedsatta/rabatterade varor.

Vid retur

  • Kontakta oss först via e-post info@linslojden.se och tala om vad du vill returnera.
  • Packa varan så att den inte riskerar att gå sönder under transporten.
  • Skriv en följesedel med ditt namn, ordernummer och telefonnummer.
  • Skriv tydligt om du vill ha en annan vara eller pengarna tillbaka.

 

Skicka paketet till

 

Linslöjden

Häradsvägen 11

372 60 Bräkne-Hoby 

Företagsuppgifter: orgnr 559046-8962

 

Vi förbehåller oss rätten att korrigera eventuella felaktiga uppgifter gällande pris och leveranstid.

Vi reserverar oss för ev. fel i produktinformationen och för att bilder inte alltid exakt återger produkternas verkliga utseende, exempelvis kan färgen på produkterna bero på vilken typ av bildskärm du har och hur din skärm är inställd.